logo

Are you need IT Support Engineer? Free Consultant

Backlink Analizi Nasıl Yapılır? Adım Adım Rehber

  • By admin
  • Haziran 13, 2024
  • 40 Views

Backlink Analizi, web sitenizin SEO performansını iyileştirmenin en etkili yollarından biridir. Bu rehberde, backlink analizinin nasıl yapıldığını ve hangi araçları kullanabileceğinizi adım adım öğrenin.

Backlink, sitenizin arama motoru sonuçlarında iyi bir performans göstermesini sağlayan en önemli yöntemlerden biridir. Backlink, en temel ifadeyle “Başka sitelerden, web sitenize gelen bağlantılardır.” Backlink analizi yapmak, bağlantıların nereden geldiğini, kaç tane olduğunu anlamak SEO sonuçlarınızı mükemmel hale getirir. Hazırladığım bu yazıda, Backlink analizinin ne olduğunu ve nasıl yapabileceğinizi detaylı bir şekilde açıklıyorum.

Backlinklerin SEO’ya Sağladığı 3 Önemli Fayda

Backlink analizinin tüm detaylarına geçmeden önce, backlinklerin SEO’nunuza sağladığı 3 önemli faydayı vurgulamak istiyorum:

  1. Organik sıralamanızı geliştirir.
  2. Arama motorlarında daha hızlı dizine eklenmenizi sağlar.
  3. Aldığınız trafiği artırır.

Backlink, sağladığı bu benzersiz faydalar sebebiyle SEO stratejinizde mutlaka yer vermeniz gereken bir uygulamadır. Ancak, web sitenize backlink kazandırmak kadar, aldığınız bağlantıları takip etmek de bir o kadar önemlidir.

Backlink Analizi Ne İşe Yarar?

Backlink, web sitenizdeki bir sayfanın, dış bir kaynaktan aldığı bağlantıdır. Sitenize dışarıdan gelen bağlantılar, sayfanızın SEO değerini arttırır. Backlinklerden olumlu bir sonuç elde etmek için, linklerin kaliteli ve güvenilir kaynaklardan gelmesi gerekir. Ayrıca gelen bağlantıların, sitenizin faaliyet gösterdiği sektörden gelmesi önemlidir.

Backlink analizi yaptığınızda, şu bilgileri öğrenirsiniz:

  • Hangi dış kaynaklardan bağlantı aldığınızı
  • Kaç tane dış kaynak ile bağlantılı olduğunuzu
  • Bağlantı aldığınız kaynakların yetkili olup olmadığını
  • Sitenize bağlantı getiren metnin (anchor text) ne olduğunu

Analiz yaptıktan sonra, önünüzde atabileceğiniz iki farklı adım olacaktır. İlk durumda, umduğunuz bir sonuçla karşılaşırsınız ve herhangi bir işlem yapmanıza gerek kalmaz. İkinci durumda ise kalitesiz bağlantıları tespit eder ve bunları sitenizden kaldırırsınız. Bu ikinci olasılıkta Google, sitenizi daha iyi bir sıralamayla ödüllendirecektir.

Backlink Analizinde Neler Değerlendirilir?

İyi bir SEO performansı için, backlink analizi yapmanın ne kadar önemli olduğunu anladığınızı düşünüyorum ama özellikle, neler analiz edilmesi gerekiyor? Bu kısım biraz kafa karıştırıcı olabiliyor.

Aldığınız bağlantıları analiz ederken, dikkat etmeniz gereken kavramlar şunlardır:

Alan Adı (Domain) Sayısı

Kaç tane web sitesi, sitenize bağlantı veriyor? Nitelik nicelikten önce gelmektedir. Dikkat etmeniz gereken şey, bağlantı aldığınız kaynakların kalitesidir.

Alan Adı (Domain) Kalitesi

Hangi web siteleri, sitenizdeki sayfalara bağlantı veriyor? Alanında yetkili siteler mi yoksa ismi hiç duyulmamış olanlar mı? Sitenizdeki içeriklerle uyumlu bir alanda mı faaliyet gösteriyorlar?

Etkili Backlinkler

Kaç tane web sitesinin, size trafik gönderdiğini bilmek tek başına yeterli değildir. Aynı zamanda sayfalarınız ile dış sayfalar arasında kaç tane etkili bağlantı olduğunu bilmenizde fayda vardır.

Dofollow Linkler vs. Nofollow Linkler

Dofollow Linkler (Takip Bağlantıları), dış bir kaynaktan sitenize yönlendirilen ve SEO sıralamanızı iyileştirebilecek bağlantılardır. Nofollow bağlantılar ise bunun aksi yönde etki bırakabilmektedir.

Bağlantı Aldığınız Sayfalar

Bu bağlantılar, sitenizdeki hangi sayfalara geliyor? Ana sayfanıza mı, hizmet veya ürünlerinizle ilgili sayfalara mı yoksa blog sayfalarınıza mı? Sitenizin hangi sayfalarının, kaçar tane backlink aldığını analiz etmenizde fayda vardır.

Anchor Text (Bağlantı Metni)

Sitenize aldığınız bağlantıların metin kısımlarıdır. Sitenize uygun kelimelere veya tamamen alakasız ifadelere de sahip olabilirler. Backlinklerinizin hangi anchor textlere sahip olduğunu anlamak, analizinizi eksiksiz tamamlamanızı sağlar.

Backlink Analizinde Kullanabileceğiniz Araçlar

Artık, doğru bir backlink analizi yapabilmek için nelere dikkat etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Ancak muhtemelen, bu bilgilere ulaşmak için hangi araçları kullanabileceğinizi merak ediyorsunuzdur. Backlink analizinizi doğru bir şekilde tamamlamak için kullanabileceğiniz birçok ücretsiz ve ücretli seçeneğiniz vardır. Şimdi tüm bu araçları detaylı bir şekilde inceliyoruz.

Backlink Analizi için 5 Ücretsiz Araç

1. Ubersuggest Ücretsiz Backlink Kontrol Aracı

ABD’li SEO uzmanı Neil Patel tarafından geliştirilmiştir. Web sitenizin aldığı bağlantıları kontrol etmeniz için birçok seçeneği ücretsiz bir şekilde hizmetinize sunar.

2. RankWatch Ücretsiz Backlink Kontrol Aracı

Herhangi bir domainin veya web sitesinin backlink profilini belirlemek için kullanabileceğiniz, harika bir araçtır. Ayrıca RankWatch, bir domain adının verdiği bağlantıların kalitesini ve güven puanını belirlemenize yardımcı olur.

3. Rank Signals Ücretsiz Link İzleme Aracı

Rank Signal ile, domain sıralaması, trafik sıralaması, site içinden ve dışından gelen bağlantılar gibi birçok bilgiye erişebilirsiniz.

4. SEO Review Tools Ücretsiz Backlink Kontrol Aracı

SEO Review Tools, tamamen ücretsizdir ve hesap oluşturmak son derece kolaydır. Bu aracı kullanarak hem kendi sitenizin backlinklerini takip edebilirsiniz hem de herhangi bir web sitesinin aldığı trafiği kontrol edebilirsiniz.

5. Backlink Watch Ücretsiz Backlink İzleme Aracı

Backlink aracı, bir domainin sahip olduğu tüm backlinklerin listesini görüntülemenizi sağlar. Ayrıca analiz ettiğiniz site için anchor text, sayfa sıralaması, giden bağlantıların toplam sayısı vb. verilere ücretsiz olarak erişebilirsiniz.

Backlink Analizi için 5 Ücretli Araç

1. SEMRush Backlink Analiz Aracı

SEMRush üzerinden her gün, 17 milyardan fazla URL taratılmaktadır. Ayrıca SEMRush, 43 milyardan fazla backlink’e sahip devasa bir veri tabanına sahiptir.

2. Serpstat Backlink Analiz Aracı

Serpstat, dünya çapında 1,2 milyardan fazla domainden gelen backlink verilerine sahiptir. Ayrıca 530.000’den fazla kullanıcıyla, en çok tercih edilen SEO araçlarından biridir.

3. Ahrefs Backlink Analiz Aracı

Ahrefs, veri tabanında 170 milyon domaine ve 25 trilyondan fazla backlink’e sahiptir. Bu sebeple, Google’dan sonra en aktif ikinci web tarayıcısı olduğunu iddia etmektedir.

4. Moz Link Gezgini

Moz, 718 milyondan fazla aktif domainden ve 40,7 trilyondan fazla bağlantıdan oluşan büyük bir veri tabanına sahiptir.

5. Majestic SEO Backlink Kontrol Aracı

Majestic, şimdiye kadar 2 trilyondan fazla URL’yi taramıştır ve çok büyük bir bağlantı dizinine sahiptir. Bu devasa backlink veri tabanı sayesinde, herhangi bir web sitesinin backlink profilini görüntüleyebilirsiniz.

6 Adımda Backlink Analizi

Artık hangi araçları kullanabileceğinizi öğrendiğinize göre, asıl meselemize geçiş yapabiliriz. Bundan sonra yapmanız gereken tek şey, sizin için en uygun aracı seçmek ve bağlantılarınızı analiz etmeye başlamaktır.

1. Anahtar Verileri Toplayın

Backlink analizinde ihtiyaç duyacağınız verileri toplamanın zamanı…

2. Backlink Aldığınız Sayfaları Detaylı Olarak Değerlendirin

Aldığınız bağlantılar, hangi sayfalarınızı gösteriyor? En çok bağlantı aldığınız sayfaların, en önemli sayfalar olup olmadığını anlamak için daha detaylı analiz yapmanız gerekebilir.

3. Anchor Textlerinizi İnceleyin

Backlinklerinizin konumlandırıldığı anchor text’leri anlamak ve kategorize etmek ilginç bir çalışmadır. Bu bağlantı metinlerini, anahtar kelimelerinizle uyumlu olup olmadığını anlamak için analiz edin.

4. Rakiplerinizi Gözlemleyin

Backlink analizi yaparken, sadece kendi sitenize değil, rakiplerinizin sitelerine de göz atın. Onların aldıkları backlink profillerini incelemek, kendi backlink stratejinizi geliştirmenize yardımcı olabilir.

5. Kalitesiz ve Zararlı Backlinkleri Belirleyin

Eğer web siteniz, düşük kaliteli veya spam içerikli backlinkler alıyorsa, bu durum SEO performansınızı olumsuz etkileyebilir. Bu zararlı bağlantıları tespit edip, kaldırmak için Google Disavow aracı kullanabilirsiniz.

6. Rapor Hazırlayın ve Strateji Belirleyin

Analiz sonucunda elde ettiğiniz verileri düzenli bir rapor haline getirin ve elde ettiğiniz sonuçlara göre, backlink stratejinizi belirleyin. Güçlü yönlerinizi ön plana çıkaracak, zayıf yönlerinizi ise geliştirecek yeni bir strateji hazırlayın.

Backlink analizini, SEO stratejinizin önemli bir parçası haline getirdiğinizde, web sitenizin arama motoru sonuçlarındaki sıralamasını önemli ölçüde iyileştirebilirsiniz. Unutmayın ki, başarılı bir backlink stratejisi oluşturmak, sürekli izleme ve analiz gerektirir. Bu rehberi adım adım takip ederek, web siteniz için güçlü ve etkili bir backlink profili oluşturabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir